Hopp til hovedinnholdet

Business Controller

I rollen som Business Controller vil du være en sentral bidragsyter i digitalisering og effektivisering av selskapet for å sikre konsernets verdiskapning og lønnsomhet. 

Du vil ha ansvar for å profesjonalisere og automatisere videreutviklingen av rutiner og prosesser. Du skal sikre effektiv internkontroll og god kvalitet på rapportering.  

Du har god erfaring fra prosjektoppfølging, internkontroll og rapportering, bruk av ERP og BI systemer, evner å trives i et hektisk miljø preget av vekst og stadige endringer. Du kommuniserer godt og samarbeider effektivt på tvers av avdelinger og fagområder. Du har erfaring fra digitaliseringsprosesser og stor interesse for teknologi og fremtidens løsninger.

Stillingen rapporterer til CFO.

Arbeidsoppgaver:

  • Digitalisere og effektivisere økonomifunksjonen
  • Kvalitetssikring og utarbeidelse av månedsrapporter, budsjetter og prognoser
  • Følge opp, videreutvikle og rapportere på nøkkeltall
  • Oppfølging og rapportering av prosjekter
  • Utarbeide kostnads- og lønnsomhetsrapporter og -analyser
  • Likviditets- og valutastyring
  • Ansvarlig for systemer innen virksomhetsstyring
  • Ansvarlig for videreutvikling og oppfølging av BI-system

Muligheter:

  • En sentral stilling med spennende muligheter i et selskap i vekst
  • Bidra til å jobbe med morgendagens matindustri
  • Muligheter for å skape synlige resultater og ha god påvirkningskraft
  • Positivt og godt arbeidsmiljø
  • Konkurransedyktige betingelser

Erfaring og kvalifikasjoner:

  • Relevant høyere utdanning, fortrinnsvis på masternivå
  • Rett kandidat har minimum 5 års relevant erfaring innen økonomi. Vise til gode resultater innenfor rapportering, analyse, rutine- og prosessforbedringer
  • God systemforståelse og digital kompetanse, og er en meget effektiv bruker av Excel og økonomirapporteringsverktøy. Kjennskap til bruk av Power BI er en fordel
  • Kjennskap til og erfaring fra prosjektoppfølging
  • God erfaring med regnskaps- og rapporteringsprosesser, interne kontrollsystemer, analysearbeid og forbedringsprosesser
  • Solid regnskapsforståelse, erfaring fra måneds- og årsavslutninger
  • Har jobbet med lønnsomhetsanalyse og analyse av relevante nøkkeltall
  • Erfaring fra implementering av nye systemer og automatiseringsprosesser vil være en fordel
  • Gode norsk- og engelskkunnskaper skriftlig og muntlig

Viktige personlige egenskaper:

  • Evne å manøvrere seg profesjonelt i en organisasjon i vekst og stadig endring
  • Analytisk og med god tallforståelse
  • Pålitelig og strukturert
  • Resultatorientert med god kommersiell innstilling og forståelse
  • Samarbeidsvillig med gode kommunikasjonsegenskaper
  • Selvdreven og en naturlig initiativtaker
  • Tar ansvar og har en operativ doer holdning

Arbeidssted er i trivelige, nyoppussede lokaler sentralt på Helsfyr.

Vi tror du vil trives hos oss om du får sansen for faget vårt. Noen av oss er nerder på brunost, yoghurt produksjon, automasjon, eller flytende prosess, mens andre finner nye forretningsområder i for eksempel blå næring. Vi tror du passer inn om du liker ulikhetene og det tverrfaglige. Du trenger ikke komme fra bransjen, men litt interesse for trygg norsk matindustri vil nok være en fordel.

Søk på stillingen via annonsen på FINN. 

Søknader behandles fortløpende og det oppfordres til å søke snarest.

Ta gjerne kontakt med Partner / Hodejeger Sissel Gladsø, Partner / Hodejeger Ruth-Camilla Aas i rekrutteringsselskapet Dynamic People AS eller CFO i Skala AS Steinar Jørgensen for mer informasjon om stillingen. Steinar Jørgensen treffes på mobil: 932 036 36.

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishPrivacy

Dette nettstedet bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her. Ikke vis denne meldingen igjen.