Når du velger det beste utstyret på markedet, bør du også velge den beste servicen og kundestøtten. Riktig og systematisk service betyr færre ikke-planlagte nedstengninger, lengre driftstider og utstyrslevetid og lavere totale eierkostnader. Skala tilbyr ulike servicekonsepter som gir deg som driftsansvarlig ro i sjelen.
– Alminnelig, sunn fornuft tilsier at planlagt vedlikehold er mye billigere enn kostnadene når utstyr bryter sammen. Derfor er Skalas serviceavtaler et kostnadseffektivt alternativ til reaktivt vedlikehold, mener Owe Barsten, Skalas markedsansvarlige for servicetjenester.
Tre ulike servicekonsepter
– Vi har nå utviklet serviceavtaler som er skreddersydd for å dekke ulike behov. I enkleste form kan dette være rutinemessig service med jevne mellomrom og til faste, timebaserte priser. Eller vi kan definere servicens hvem, hva, når og hvordan slik at vi oppnår dine spesifikke ytelsesmål, forteller Owe.
De nye serviceavtalene deler vi opp i tre kategorier:
Kategori 1.
Få enkel tilgang, timebaserte priser og en dedikert tekniker som tar hånd om all vedlikeholdsservice på utstyret ditt, uansett om det kommer fra oss eller fra en annen leverandør.
Kategori 2.
Forebyggende vedlikehold. Dette innebærer systematiske, planlagte vedlikeholdsaktiviteter, inkludert delebytte og rutineservice med jevne mellomrom ut fra kundens ønske.
Dette gir deg kontroll over vedlikehold og en fast servicetimeplan og dermed planlagt utkoblingstid. Avtalen kan faktureres som timebasert service eller fastpris beregnet ut fra serviceobjekt og ønsket frekvens.
Kategori 3.
Tilstandsbasert vedlikehold. Denne løsningen innebærer kontinuerlig monitorering av nøkkelkomponenter ved hjelp av følere som registrerer temperatur, vibrasjoner, driftstid, eller andre indikatorer for servicebehov. Typiske komponenter dette kan være aktuelt for er separatorer, homogenisatorer, pumper, eller andre enheter som er utsatt for hard arbeidsbelastning.
Tilstandsdata settes opp med alarmverdier som trigger vedlikeholdsaktiviteter direkte i vedlikeholdssystemet, gjerne i form av arbeidsordrer.
Med kobling mot vedlikeholdssystemet sikres oppfølging, samtidig som du får et godt datagrunnlag for å forvalte driften av nøkkelkomponenter. Tilstandsbasert vedlikehold kan bidra til å både senke driftskostnader og øke driftssikkerhet og oppetid.
– Innenfor disse hovedkategoriene skreddersyr vi i stor grad serviceavtalene avhengig av utstyr, driftssituasjonen på det enkelte anlegg, og kundens spesifikke ønsker, forteller Owe.
Vil du vite mer om hvilke serviceløsninger vi kan tilby deg?
Kontakt Owe Barsten, owe.barsten@skala.no, mobil 928 44 308.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her. Ikke vis denne meldingen igjen.